Menu
by on April 16, 2019
36 views

The original BBC logo is the best example of logotypes which defines the corporations at their best. Primarily, BBC logos were designed with an Italic typeface and they performed admirably for a noble period. However, in 1997 the BBC logo was refurbished reflecting a more strong and bold image for the corporation and its programs.viglink.com On October 4th 1997, all BBC logos were to be presented in this new style. The new BBC logo is captured graciously in a set of three square structures, with corporation's initials inscribed independently in it. The squares in the BBC logo are innovative and translate the company's production pace in the modern world.

The shape instantly explains the company's intended goal and restricts the array of guidelines magnificently. Black is the paramount color to project power, integrity and authority. Hence, the BBC logo is tinted in black hue to spread the company's target that is to accomplish the best commercial image with excellence of its programs. Black shade offers the BBC logo optimistic liveliness and makes it stand out. BBC logo is featured in the superlative bold typeface to portray its prerogative attitude and supremacy. Gill Sans font is employed for the representation of the initials in the BBC logo. The particular font enables the BBC logo to protrude and dwell in picturesque appearance.

By Matt Godbolt. Based on Sarah Walker's b-em emulator. Huge thanks to her for open sourcing her code. Big thanks too to Richard Talbot-Watkins for his help and support. The disc loaded up by default is the amazing Elite (thanks to Ian Bell for making it available). Source is on GitHub. Works best in Chrome or Firefox. Cycle-accurate emulation greatly helped by the fantastic Visual 6502 Project. Consider donating to them if you enjoy this stuff as much as I do! If you're looking for more information on the BBC or to find like-minded people to chat about the hardware or software, check out the StarDot forums.

He described a question posed by the BBC interviewer Thomas Naadi about whether he contributed to Ahmed’s death as ‘rubbish’, advising that the journalist should, ‘ask intelligent questions’. "The motive behind… for circulating those pictures was to warn Ghanaians of that guy when they come to their premise because that is what they do," the legislator said.viglink.com Mr Agyapong also sympathised with the family of the slain journalist adding that Ahmed was exposed to a lot of danger because of the nature of his work, he told the BBC. Earlier, the controversial NPP legislator had said the BBC is a bogus media entity because their reportage on the murder of Suale was skewed to favour Anas.

"They (BBC) are foolish. They are cheapening journalism because they are using Anas’ false information", he slammed. The MP who is also the Chairman of Kencity Multimedia continued and said "Look at how CNN broadcasts their news and look at how BBC also broadcasts theirs. As for BBC, they are cheapening themselves". "Anas could not have used CNN like the way he used BBC. BBC reporter: Did you contribute in any way to the death of Ahmed Suale? BBC reporter: Okay, what message do you have for Ahmed Suale’s fathers family. Kennedy: Good. I sympathise with them and it is unfortunate.

This disgusting rape isn’t tolerated in Texas. We won’t deport him, just to have him return. Instead, he’ll spend the next 244 years in jail- which means life. It won’t be a pleasant stay. Although Abbott’s commentary that "We won’t deport him" was true, it wasn’t for the reason he seemed to believe. Jeremy Desel, director of communications for the Texas Department of Criminal Justice (TDCJ) told us in an email that according to TDCJ records, Patricio Medina, the man convicted of raping his infant daughter, was actually a U.S. On 10 October 2018, 27-year-old Patricio Medina of Waco, Texas, was sentenced to a total of 244 years in prison for sexually assaulting his daughter, who at the time was one month old.

According to TDCJ inmate records, Medina’s prison sentenced was based on five counts associated with the rape. According to local news reports, Medina admitted in 2014 to sexually assaulting the infant while high on methamphetamine. The child suffered 45 broken bones as a result of the abuse and is now living with an adopted family, where she is reportedly doing well. Gov. Abbott’s inaccurate tweet was initially flagged by the local Houston television station KRIV. In a 12 February 2019 run-down, reporter Maria Salazar recounted that the information contained in Abbott’s tweet didn’t look right to her, and she couldn’t find any credible information about Medina’s being undocumented. So she contacted the TDCJ, who confirmed that Medina was in fact a U.S. TX to respond with a comment after @MSalazarNews determined he shared a link to an article that falsely identified a convicted man’s immigration status. We sent Abbott’s office questions asking whether he was aware he was promoting false information and why he hadn’t responded to KRIV’s report of his citing a bogus website. We have not yet received a response, and although Abbott posted the misleading tweet more than two weeks prior to this writing, he had yet to correct the record.

It is becoming common to hear and read people advocating that the BBC should be privatised. Such a desire strikes us as being based in political disagreement, an over-concern for the economic bottom line, and a disregard for the BBC as a vital institution of the British state. Firstly, we should not advocate abolishing something of value just because we, personally, happen to disagree with it on some political matter, on any one day. That would be totalitarian in attitude. Secondly, economics should not always be the ultimate measure, and thirdly and most of all, the BBC remains a central focus for British life.

It is wrong for patriotic people to attack a British institution in this way. Let us emphasise that word, "British". The BBC can be a focus for the British national life. It can create a sense that there exists a British national cultural life of which we are all part. From this comes a sense of British national identity and shared Britishness. If the BBC were to be privatised, not only would these things be lost, but programming would devolve to the lowest common denominator. Yes, we are well aware that there are BBC programmes which may be politically biased, and sometimes there may seem to be little "culture" on display. But that is not the point.

Anyone who has ever visited the USA will be struck by the sense in which the televisual medium provides no sense of an "American national culture", or "national centre". There is no national broadcasting corporation which makes you think it is representing "the nation". US television is simply a collection of commercial channels beaming out news and entertainment - and mainly advertisements - to the masses. Indeed, in the USA, and as a direct consequence of commercialisation, a sense of anarchy seems to pervade the broadcasting medium and the popular culture generally. In short, there is no sense that there exists a common national cultural life - and that is a consequence of the commercialisation of US broadcasting.

Privatising the BBC would destroy any chance to maintain and develop a sense of a common British national cultural life. In that sense, it would also be an attack on Great Britain itself! Perhaps some people in England don't appreciate the extent to which the BBC creates a sense of British identity in the Scots, Welsh and Northern Irish. If they don't, then there is certainly one group of people on our Islands who do, and who positively loathe the BBC. They are the separatists. They absolutely hate it! Make no mistake, the separatists recognise the importance of the BBC in reminding Scots that they are part of a wider nation called the United Kingdom.

Consequently, the SNP wants to ditch the BBC, just as it wants to ditch all the other elements which make up Britain and Britishness. As for "bias", the BBC is like any other company. It reflects the people who, at any one time, make up its workforce. To attack the institution because we don't like what it is producing at this particular time, would be displaying the inconstant attitude which is a particular ailment of our modern times. A renegade member of the Royal Family does not discredit the concept of the Monarchy. A politically-correct culture within the BBC does not discredit the idea of a publicly-supported British national broadcasting institution.

The answer to programming we don't like is not to tear down the institution, but rather to move our own people into the institution so they can provide the programmes and attitudes which we want. We must concentrate on developing a media culture which is informed by our ethics and worldview. The BBC is a British national institution; it reminds us all that we are part of a country called the United Kingdom; it has the potential to create a shared national cultural life; and a shared sense of British identity. Some of its programming is extremely good too. To privatise it would be a great victory for the separatists who hate the United Kingdom. Let us support it. The alternative doesn't bear thinking about. Cap the pay and perks of executives. Require it to cover more national British events and promote British identity. Attempt to achieve a more diverse political make-up of its employees, by preventing it advertising mainly in newspapers like The Guardian. We're not sure how workable that would be in reality - but the idea of trying to recruit a less politically-biased workforce is sound. Any other ideas, please contact us. You can find out more about Alistair at the About Alistair McConnachie page. And here is a link to Alistair McConnachie's Google Profile.

The British Broadcasting Corporation, which is usually known more simply as the BBC, is the world's largest broadcasting corporation. ] its motto is "Nation Shall Speak Peace Unto Nation". The BBC is a quasi-autonomous public corporation as a public service broadcaster. The BBC's domestic programming is primarily funded by levying television licence fees (under the Wireless Telegraphy Act 1949), although money is also raised through commercial activities such as sale of merchandise and programming. The BBC World Service, however, is funded through a grant-in-aid by the Foreign and Commonwealth Office. As part of the BBC Charter, the Corporation cannot show commercial advertising on any services in the United Kingdom (television, radio, or internet).

Outside the United Kingdom the BBC broadcasts commercially funded channels such as BBC America, BBC Canada, and BBC World News. In order to justify the licence fee, the BBC is expected to produce a number of high-rating shows in addition to programmes that commercial broadcasters would not normally broadcast. ] of the vigorous competitive life at all levels in industry, and the fascinating social structure and manufacturing processes which go to make industry work'. ] In 1982 Martin Adeney was appointed the BBC's first Industrial Editor, responsible for a team of three correspondents covering economics, business, industry and labour. ] In addition to creating the Economics Unit, which handled business news, Birt also invested in daily business programming.

Under his leadership the BBC launched Business Breakfast, Working Lunch, Moneybox and the Money Programme. In 1999 the BBC unveiled plans to create an Economics and Business Centre to house 100 journalists reporting for TV, radio and online. ] This effectively merged the Economics Unit, which had overseen news, with the specialist business programmes. On 6 November 2000, the new Director-General Greg Dyke gave a speech to the Confederation of British Industry's national conference in Birmingham declaring that the BBC’s coverage of business needed to be improved. ] Dyke said he was ‘frustrated’ when interviewers assumed that ‘profits are easy to achieve and are automatically against the consumer's interests’.

] He added: ‘We need to understand what profits are for, that companies have a duty to make them and investment can't happen without them. The BBC under my leadership will take business more seriously. ] He justified the change by saying: 'Globalization has inevitably made national politics less important and the world of international business more so. As part of this process Dyke announced a series of changes at the BBC, most notable of which was the creation of the new position of Business Editor. Up until then the BBC had only employed an Economics Editor to cover business stories, who at that stage was Birt's friend and collaborator Peter Jay, who had been an influential figure in the neoliberal restructuring of broadcasting.

] Randall was a controversial appointment because of his outspoken right-wing views. In 2006 Greg Dyke told PR Week: ‘Here is a bloke who believes that George W Bush is too left wing. The BBC newsroom is basically a liberal institution. The worst examples can be heard daily on Radio 4. If this were your only source of news and information, you would inevitably conclude that happily married Anglo-Saxon, heterosexual, law-abiding taxpayers are a dying breed on these islands. The BBC should, of course, cater for all sections of Britain. And that includes financially secure, hard-working citizens (ie, the vast majority) who are proud of their country, content with their lot, and do not regard the Union Jack as a symbol of evil.

Politically correct Radio 4 gives far too much credence to the claims of professional gripers who want compensation, usually in the form of government hand-outs, simply for being less well-off than they would like. By contrast, the flagship station's coverage of business matters is almost non-existent. The Financial World Tonight was shunted off to the graveyard slot of 11.15pm on Radio 5 long ago. Business is rarely covered in Radio 4 news bulletins, unless it is a story about a beastly multinational making workers redundant or fat-cat directors collecting outrageous salaries. It is as if this country's executive class, whose taxes underpin the BBC's funding, does not exist. The BBC's new director general, Greg Dyke, made a personal fortune from business.

It's about time he looked at the corporation's institutionalised bias against free-enterprise wealth-creators - and did something about it. Randall later told the Guardian: ‘Greg Dyke called me up and said: "You can be one of those geezers sitting on the sidelines carping, bitching and whinging, or you can come here and do something about it. Have you got the balls to do that? ] A few days after his appointment was announced, Randall told The Times: ‘I have certain attitudes forged by my working for fascinating entrepreneurs like Rupert Murdoch and the Barclay family. Those attitudes probably aren't typical of the BBC, but the Director-General said this week that he wanted the BBC to look at business in a different light.

] Randall saw part of his job as encouraging the BBC to see stories from the perspective of business, rather than from the perspective of consumers. In September 2001 the BBC announced that it would launch a website dedicated to business and finance which would bring together news and features from the BBC's Economics and Business Centre. ] It recruited Guy Dresser of the Sunday Business to edit the new website. ] then edited by Tim Weber. ] a personal finance website owned by Associated Newspapers, publisher of the Daily Mail. Peter Jay, who was the BBC’s Economics Editor from 1990 to 2001, had been an important figure in the neoliberal reconfiguration of British media in the ‘80s and ‘90s.

He had a strong influence on the Committee on Financing the BBC, better known as the 1985 Peacock Committee, which had been set up by the Thatcher government and was informed by the same neoliberal thinking. ] Earlier, during the 1970s, Jay, had developed a critique of television news and current affairs with his friend John Birt, who later became BBC Director-General. Together they argued that television had a ‘bias against understanding’ and that television producers should recruit journalists with special expertise and develop a more analytical style. What became known as the ‘mission to explain’ formed the intellectual rationale for a series of changes to BBC editorial practices in News and Current Affairs under Birt.

As Economics Editor Jay kept a low profile. ] That year Jay presented a a six-part BBC series on economic history called Road to Riches. Jay’s successor Evan Davis had worked as an Economics Correspondent at the BBC since 1993 after a period working at the Institute for Fiscal Studies and the London Business School. ] From 2005 he also fronted the BBC2 reality TV show Dragons’ Den, which features multi-millionaires and a host of hopeful entrepreneurs who pitch for their money. The BBC's first Business Editor Jeff Randall, whose appointment is outlined above, was succeeded in February 2006 by Robert Peston, who was then City Editor of the Sunday Telegraph.

A ‘who’s who’ report compiled for Barack Obama by US intelligence in early 2009 listed Peston amongst the UK’s most influential commentators. ] In his book, Who runs Britain? ] Like his predecessor Peston has argued that the BBC should try and present stories more from the perspective of business. In fact a significant number of people in Britain do not have a pension at all, let alone a significant stake in a listed company. BBC News Online reported poll research in May 2009 suggesting that half of UK adults aged between 20 and 60 are not putting aside any funds into a pension.

The survey found that of those under 30 only 36% had a pension, whilst the rest could not afford to do so because of high levels of personal debt. They both followed Lance Price, former BBC political correspondent, who is now Alastair Campbell's number two. Ed Richards, who was head of strategy at the BBC, is joined the Number 10 policy unit. Don Brind, a political reporter for the BBC in the south-east of England, is now a Labour party press officer. On the other side, the Conservatives have gained the services of Robbie Gibb and Andrew Scadding, both former producers on the BBC's political programme, On the Record, and Anthony Gordon Lennox, who worked for the BBC at Millbank.

John Pilger contrasts the actual implementation of a policy on impartiality with the literal meaning. The BBC is a nominally autonomous corporation, independent from direct government intervention, with its activities being overseen by the BBC Trust, formerly the Board of Governors. General management of the organisation is in the hands of a Director-General, who is appointed by the Trust. The Executive Board oversees the effective delivery of the corporation's objectives and obligations within a framework set by the BBC Trust, and is headed by the Director-General, Mark Thompson. In December 2006, Thompson announced the final appointments to the new Executive Board, consisting of ten directors from the different operations of the group, and five non-executive directors, appointed to provide independent and professional advice to the Executive Board.

The Board of Governors regulated the group from incorporation in 1927 until 31 December 2006, when the Board was replaced by the BBC Trust. The Hutton Inquiry criticised the BBC for reporting the Government's 'sexing up' of the 'dodgy dossier' and the BBC developed a system for dealing with external complaints which has been criticised for being too vulnerable to powerful organisations. Complaints are first heard by BBC executives, who can then pass it to a special complaints unit called the ECU. A complainant can then appeal to the BBC Trust, which has an editorial standards committee, made up of trustees.

A senior source from the BBC's flagship current affairs programme Panorama told the Guardian: 'The problem at both stages of this process is that there's no right of appeal for journalists. It is the second BBC inquiry into allegations by Primark that footage within the programme had been faked. On the first occasion Primark accused Panorama of setting up footage of children in a refugee camp, but the claim has since been withdrawn by the company. The latest inquiry involves allegations made by Primark last year that another part of the documentary had been staged. The Guardian understands that the allegation was backed by a small number of witnesses, from sweatshop owners and child workers but such witnesses were apparently found to be not sufficiently reliable.

The ECU found that there had been procedural breaches in editorial guidelines in relation to some footage. In July 2009 the BBC required its newsreader George Alagiah to resign as patron of the Fairtrade Foundation UK. Indeed, the BBC appears to be selective as to which of its staff's external affiliations it opposes. In January 2009 the BBC refused to air the Gaza humanitarian aid appeal on grounds that doing so could compromise its "impartiality in the context of an ongoing news story". ↑ BBC website: About the BBC - What is the BBC? But will business ever love the BBC? But will business ever love the BBC? But will business ever love the BBC?
Topics: bbc